Ważne informacje - numery konta
Klasa ósma, to czas wytężonej pracy i nauki związanej z egzaminem ósmoklasisty ale i podjęcia decyzji, w jakiej szkole uczniowie będą kontynuować kończąc szkołę podstawową. Czasem jest to trudny wybór. Dlatego podjęto szereg działań, aby pomóc młodzieży określić swoje predyspozycje i wybrać szkołę. W ciągu roku uczniów wspierał doradca zawodowy, wychowawca klasy oraz psycholog, pedagog szkolny. Dużo się działo. Między innymi:
- organizowane były zajęcia grupowe z doradcą zawodowym oraz godziny wychowawcze, poświęcone zagadnieniom doradczo-zawodowym,
- indywidualne spotkania z wychowawcą, psychologiem, pedagogiem,
- odbył się „Ogólnopolski Dzień Karier”,
- uczniowie i ich rodzice spotkali się z doradcą zawodowym z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świdniku,
- organizowano spotkania z osobami, wykonującymi ciekawe zawody, np. podróżnik, fryzjer, mechanik, kosmetyczka, policjant, fotograf, itp.
- uczniom przedstawiono informacje o zawodach deficytowych i nadwyżkowych w regionie i kraju,
- zapoznano uczniów z elektronicznym naborem do szkół ponadpodstawowych, podano adresy stron internetowych z informacjami o szkołach i zasadach rekrutacji,
- młodzież wyjeżdżała na Targi Edukacyjne do Lublina,
wzięła udział w Powiatowych Dniach Kształcenia Zawodowego organizowanego w ZS w Piaskach,
- młodzież wyjeżdżała na „Dni Otwarte” do szkół,
- uczennice wzięły udział w powiatowym konkursie na „Fryzurę z warkoczem” organizowane przez Technikum Fryzjerskie w Piaskach, oraz w konkursach organizowanych w szkole - „Mój wymarzony zawód”, itp.
Wzorowi uczniowie w ZPO w Biskupicach w roku szkolnym 2023/2024
Dzieci:
1. Wzrosła zdolność koncentracji uwagi, pozwalająca na doprowadzenie rozpoczętego zadania do końca.
3. Wzrosła zdolność uwagi, percepcji i pamięci słuchowej, a w szczególności dokonywania analizy sylabowej prawidłowej pod względem ilościowym i jakościowym, analiza zdania na wyrazy, rozpoznawanie i tworzenie rymów, wysłuchiwanie i określanie pozycji głoski i sylaby w wyrazie, dokonywanie syntezy i analizy fonemowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej.
4. Wzrosła zdolność uwagi, percepcji i pamięci wzrokowej, a w szczególności wychwytywania różnic w obrazkach, pokonywania labiryntów, łączenia w pary znaków identycznych, wyszukiwania zapamiętanych elementów w zbiorze, płynność ruchowa oka podczas wodzenia za przedmiotem.
7. Nastąpił rozwój umiejętności współpracy z innymi dziećmi i dorosłymi (rodzice, nauczyciele), została podniesienia wiara we własne możliwości i nastąpił wzrost motywacji do podejmowania wysiłku intelektualnego.
8. Zwiększono zaangażowanie rodziców w proponowane formy działań.
W dniu 11 czerwca odbyła się klasowa wycieczka na Roztocze, w której wzięli udział również rodzice uczniów.
Pobyt na Roztoczu rozpoczęliśmy od aktywnych form spędzania czasu, a mianowicie wzięliśmy udział w spływie kajakowym po rzece Wieprz. W towarzystwie instruktora/ratownika podziwialiśmy niecodzienne widoki Roztocza. Na końcu czekało na nas ognisko i pachnące kiełbaski, które zajadaliśmy z apetytem.
Następnie udaliśmy się do Ośrodka Edukacyjno-Muzealnego Roztoczańskiego Parku Narodowego, gdzie obejrzeliśmy wystawę stałą „W krainie jodły, buka i tarpana” oraz obejrzeliśmy projekcję filmu o urokach Roztocza.
W dalszej kolejności pod kierunkiem przewodnika wybraliśmy się na spacer po Roztoczańskim Parku Narodowym. Symbolem Roztoczańskiego Parku Narodowego jest konik polski, zwany również biłgorajskim:
Zwiedzanie Roztocza zakończyliśmy na zwiedzaniu stolicy Roztocza – przepięknego miasteczka, Zwierzyńca. A tam zobaczyliśmy:
I na Zwierzyńcu zakończyliśmy nasze zwiedzanie. Wielu z nas poczuło niedosyt i chęć powrotu na Roztocze podczas letniego wypoczynku To był bardzo udany i aktywny wyjazd.
W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Szczebrzeszyna aby spotkać się ze słynnym chrząszczem, o którym pisał Brzechwa.
To był bardzo udany i aktywny wyjazd.
Uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w szkoleniach prowadzonych przez psychologa i mediatora z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świdniku, przygotowujących ich do pełnienia roli mediatora rówieśniczego. Podczas spotkań uczniowie zdobyli wiedzę i rozwinęli umiejętności z zakresu prowadzenia mediacji rówieśniczych. Poznali również alternatywne formy rozwiazywania sporów, konfliktów, problemów między dziećmi i młodzieżą. Po zakończeniu szkolenia uczniowie otrzymali dyplomy.
A oto lista naszych mediatorów:
Klasa V:
Emili Kapełuś
Martyna Nowak
Adrian Pietrzyk
Klasa VI:
Natalia Włusek
Lena Wójcik
Jakub Dejnek
Klasa VII:
Martyna Jonik
Zuzanna Wrońska
Filip Masolak
Wszystkim mediatorom gratulujemy i życzymy pomyślnego rozwiązywania konfliktów uczniowskich.
Link do pobrania>>>>>>>>>Deklaracja
Wniosek do pobrania >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Przedszkole w Trawnikach
OGŁOSZENIE
W porozumieniu z organem prowadzącym ustalono, że w tym roku dyżur wakacyjny będzie realizowany w Gminie Trawniki od 01 do 26 lipca 2024r. od godziny 7.00 do 16.00 według następującego harmonogramu:
- 01 -12 lipca - Przedszkole Samorządowe w Trawnikach,
- 15 - 26 lipca - Przedszkole Samorządowe w Biskupicach.
Warunkiem przyjęcia dziecka jest złożenie do 14 czerwca 2024r. Wniosku o przyjęcie dziecka na dyżur wakacyjny i złożenie oświadczenia, że oboje Rodzice pracują.
W przypadku, gdy Rodzic chce zapisać dziecko na cały okres trwania dyżuru, wypełnia wniosek oddzielnie dla każdego przedszkola.
Wniosek do pobrania>>>>>>>>>>>>>Przedszkole w Biskupicach
Zespół Placówek Oświatowych
im. Stefana Batorego
w Biskupicach
Biskupice ul. Piłsudskiego 15
21-044 Trawniki
Tel.: 815859003
Fax.:815859003
NIP: 713-21-62-660