Innowacja ta dotyczy aktywności poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym. Jej nowatorstwo polega na zapoznaniu dzieci z wieloma aspektami przyrody, nauki, techniki poprzez zabawę, doświadczenia, lekcje przedmiotowe np. fizyki, chemii, informatyki, w bibliotece, współdziałanie z innymi osobami (szczególnie z rodzicami). Innowacja ma zachęcić dzieci do samodzielnego odkrywania prostych pojęć przyrodniczych czy naukowych, zilustrowanych przede wszystkim doświadczeniami. Przedszkolaki będą mogły doświadczyć tego, co było kiedyś, będą miały okazję porównać jak wyglądało dawne i dotychczasowe życie. Zadaniem nauczyciela będzie zainteresowanie dzieci, pobudzenie ich ciekawości, świadomości i chęci poznawania oraz korzystania z różnych źródeł informacji. Dzieci będą mogły obejrzeć dobrane tematycznie filmy edukacyjne bądź prezentacje multimedialne oraz skorzystać  z zasobów Internetu.